با سرویس های گوگل ترافیک پرچم سایت خودتان را در صفحه اول گوگل بکوبید

تبلیغ نویسی و ترفند های تبلیغ نویسی

تبلیغات
نویسنده مدیر سایت تاریخ مهر ۱۳, ۱۳۹۷ دسته تبلیغات مقالات

آموزش تبلیغ نویسی و ترفند های نوشتن تبلیغات موثر

تبلیغ نویسی را اگر فرا گیرید به یکی از قابلیت های مهم خود پی برده اید، اولین موردی که بایستی به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که هدفت از نوشتن تبلیغات چیست؟ هدف از نوشتن تبلیغات این نیست که مورد خوشایندی مردم قرار گیرد متن شما و متن شما را تحسین نمایند فقط و فقط هدف از یک تبلیغ فروش کالا است پس سعی کنید در این حیطه راه بروید و تلاش کنید. این اولین و البته مهم ترین توصیه ما به شما میباشد. در واقع تبلیغات وسیله ای برای رسیدن به هدف است که در اینجا هدف فروش بیشتر است و نه چیزی غیر از این.

تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی

اگر شما به دنبال این هستید که تبلیغ نویسی را یاد بگیرید پس از همین الان شما یک تبلیغ نویس محسوب میشوید و یک فروشنده پشت میز تحریر میباشید، در واقع شما میتوانید یک فروشنده موفق یا یک نابود کننده شوید ، اگر تبلیغات خود را به نحوه احسنت بنویسید یک فروشنده موفق و چنانچه یک تبلیغات غیر موثر تولید کنید یک نابود کننده برای یک شرکت خواهید بود.


تبلیغات ساده و بی آلایش

تبلیغات ساده

تبلیغات ساده

اگر توجه داشته باشید گاهاً یک تبلیغ ساده که به زبان بسیار ساده ای نوشته شده است و بسیار هم ساده طراحی شده است (بدون آلایش و آب و تاب ) بیشترین تاثیر را در خواننده بر جای میگذارد چراکه این خواننده توانسته با آن بنر و نوشته تبلیغاتی به راحتی ارتباط برقرار نماید. در این قسمت منظور ما هدف میباشد گاهاً تبلیغ نویسان عزیز با نوشتن کلمات پیچیده خواننده را بیشتر گمراه میکنند (در ادامه مثال هایی برای این موضوع بیان خواهیم کرد ) بایستی به این موضوع  توجه داشته باشید که یک خواننده زمانی میتواند این متن شما را متوجه شود که تحصیلات عالیه داشته باشد و یا اطلاعات او در حد شما نویسنده عزیز باشد که متاسفانه عموم جامعه این تحصیلات را ندارند و متوجه حرف شما نخواهند شد ، با این تقاسیر بهتر نیست اندکی ساده تر بنویسیم تبلیغات خودمان را به نوعی که همه متوجه منظور ما شوند ، تبلیغات بایستی در کمال سادگی کاملاً گویا و شیوا باشد.


هدف تبلیغات

هدف تبلیغات

هدف تبلیغات

هدف تبلیغات موثر چیست بایستی چگونه باشد؟ اولین هدف تبلیغات همانطور که گفته شد فروش محصول میباشد اما مهم این است که به چه صورتی این کار انجام میشود؟ شما بایستی تصویر معقول از محصولتان را برای کاربر به ارمغان آورید ، این تصویر بایستی همانطور که گفته شد منطقی باشد چراکه در غیر این صورت امکان خرید کاهش می یابد زیرا خواننده احساس میکند گفته های شما منطقی نیست و یا به او دروغ میگویید ( به زبان ساده در حد معقول از محصول خود تعریف کنید) ، نکته بعدی هدف تبلیغات این است که کاربر را از خرید محصولات مشابه بازدارید که کمپانی های رقیب میباشند ، ما نمیگوییم که از رقیبان خود بد بگویید اما شما میتوانید از نکات قوت محصولات خود بنویسید به نوعی که رقیبتان به آن نکته اشاره نکرده است ، البته این در شرایطی است که میدانید بخش مورد نظر شما برای مخاطب ضروری و مهم است.


جلب توجه افراد با تبلیغات

جلب توجه با تبلیغات

جلب توجه با تبلیغات

چندین مورد وجود دارد که با رعایت این موارد میتوانید توجه افراد را به تبلیغات خود جلب نمایید ، اولین مورد استفاده نکردن از تبلیغات های پر زرق و برق و درهم برهم ، یعنی تبلیغات شما به نوعی نباشد که کاربر بیشتر از اینکه به خود متن توجه نماید به رنگ ها و طرح ها و نقاشی های روی تبلیغات شما توجه نماید. دومین مورد بررسی و کاوش کالا برای آوردن دلایلی مبنی بر بی همتا بودن کالا و اینکه این کالا برای شما منحصر به فرد خواهد بود ، در این مورد نیز اگر توجه داشته باشید شما حتماً نیاز به شناخت مشتری دارید تا بتوانید بدانید چه چیز هایی نیاز دارد. سومین مورد اشاره به نکات انحصاری محصولتان میباشد یعنی به تصویر کشیدن این نکات به نحو احسنت چراکه دیگر تولید کنندگان این مورد را ندارند و یا اینکه حداقل به این کیفیت ندارند.


چگونه با نوشته خود در تبلیغ نویسی توجه دیگران را جلب کنیم؟

دیده اید زمانی که شما یک مجله ای را مطالعه میکنید یک یا دو عدد آگهی نظر شما را جلب میکند و دیگر آگهی ها را نادیده میگیرید؟! این همان جلب توجه در تبلیغ نویسی است یعنی تبلیغات به نوعی نوشته شده است که افراد فقط به آن نوشته توجه میکند. برای اینکه بتوانید این چنین تبلیغاتی را بنویسید بایستی اولاً بدانید که چیزی که مینویسید در واقع ناچار به رقابت با دیگر نوشته ها است یعنی زمانیکه تبلیغات شما در کنار دیگر تبلیغات ها در همان زمینه گذاشته شود باید حتماً جلب توجه کند تا درصد بیشتری از دید عموم را به خودش اختصاص دهد.  اما برای اینکه متن ما جالب باشد باید چه کاری انجام دهید؟ در زیر به این موضوع پرداخته ایم…

ابتدا باید به این موضوع اشراف کامل داشته باشید که اولین چیزی که به چشم کاربر میخورد بسیار مهم است و از آنجایی که اولین مورد عنوان آگهی است باید عنوان آگهی را جالب طراحی کنید البته نا اینکه شما بخواهید با حاشیه بنویسید یا دروغ بنویسید تا کاربر را جذب نوشته خود کنید بلکه جالب نوشتن گاهاً ساده نویسی است گاهاً ایهام و ده ها مورد دیگر ، در واقع عنوان نقش تاثیر نخست را بازی میکند. شاید جالب باشد بدانید هر قدر هم که حرف های شما قانع کننده باشد و محصول شما ممتاز و بی نظیر باز هم فروش کافی را نخواهد داشت مگر اینکه تبلیغات شما جاذبه کافی را داشته باشد.

بسیاری از نویسندگان تبلیغات تازه کار فکر میکنند پر ایهام نوشتن یک متن و یا اینکه به ظنز نوشتن آن میتواند موثر باشد اما با همین کار به تله می افتند و در نتیجه هیچ تاثیری را نیز بر روی خواننده نمیگذارند!! میپرسید چرا؟! جواب اینجا است که آیا زمانی که شما میخواهید یک کالا را بخرید دوست دارید تا یک آگهی شما را سرگرم کند یا اینکه میخواهید کالایی مرغوب با قیمتی مناسب بخرید؟ بدیهی است که دوست دارید یک آگهی به شما محصول مد نظرتان را معرفی نماید پس جواب همین است.

بعد از اینکه عنوان نوشته شد شما ۵ ثانیه وقت دارید تا کاربر را به نوشته خود جلب کنید پس اولین حرف هایی که مینویسید درون تبلیغات خود بسیار مهم است ، در واقع این بخش محتوای تبلیغات شما میباشد. این مورد در نسخه های گوناگون به صورت های مختلفی وجود دارد به طور مثال در رپروتاژ های خبری اینترنتی عنوان و اولین بخش محتوای شما ، در تبلیغات چاپی عنوان ، در یک بروشور جلد آن ، در آگهی های رادیویی و تلوزیونی اولین لحظات پخش آن ، در بسته های پستی نوشته روی پاکت ، در آگهی های جراید نخستین پاراگراف ، در نمایش کالا اسلاید های نخشتینو بدین صورت در انواع مختلف میباشد پس شما بایستی بتوانید این تصمیم را بگیرید که چه نوع تبلیغی میخواهید بنویسید و نسبت به همان مورد تصمیم گیری کنید کدام بخش حساس است و باید به نحو احسنت نوشته شود.

تبلیغ نویسی و ترفند های تبلیغ نویسی
۴٫۹ (۹۸٫۸۲%) ۱۷ votes
برچسب ها
22 دیدگاه
amir

مهر ۱۳, ۱۳۹۷ @ ۱۱:۰۷

پاسخ

خیلی عالی بود قراره ادامه بدین توضیحات رو؟

مدیر سایت

مهر ۱۳, ۱۳۹۷ @ ۱۴:۱۷

پاسخ

با سلام
بله این پست آپدیت خواهد شد.

فرهاد

مهر ۱۳, ۱۳۹۷ @ ۱۸:۵۶

پاسخ

تبلیغ نویسی در ایران به چه شکله؟ لطفاً این موردم توضیح بدید

مدیر سایت

مهر ۱۳, ۱۳۹۷ @ ۱۹:۴۶

پاسخ

با سلام خدمت شما دوست عزیز در ایران تبلیغ نویس های مطرحی هم داریم اما عموماً مردم ایران عادت به تبلیغات های پر از رنگ دارند و کم کم به سمت و سوی تبلیغات ساده میروند که واقعاً عالیه

محمد نظیری

مهر ۱۳, ۱۳۹۷ @ ۱۹:۳۹

پاسخ

کتاب خاصی هست که بتونیم تبلیغ نویسی رو کاملاً آموزش ببینیم و بازار کارش چطور هست

محمدجواد

مهر ۱۴, ۱۳۹۷ @ ۰۵:۳۴

پاسخ

عالی بود مرسی واقعاً اطلاعاتتون فوق العاده است

تیموری

مهر ۱۴, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۲۶

پاسخ

آفرین واقعاً عالی بود ادامه بدین مطالب سایتتون عالیه لذت بردم

سمیرا رادمنش

مهر ۱۴, ۱۳۹۷ @ ۱۳:۴۲

پاسخ

سمینار های حضوری هم برگزار میکنید؟ اگر ما بخواهیم برای کارمندان یک شرکت به صورت حضوری کلاس آموزشی داشته باشید امکانش وجود داره؟

مدیر سایت

مهر ۱۵, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۴۱

پاسخ

فعلاً سمینار آموزش تبلیغ نویسی برگزار نخواهد شد اما شما میتوانید از ویدئو ها و پادکست هایی که در این بخش قرار خواهد گرفت استفاده نمایید.

احمد

مهر ۱۵, ۱۳۹۷ @ ۰۸:۳۲

پاسخ

ما میتونیم با جناب استاد آشنا بشیم؟ چون هیچ اسمی از ایشون ندیدم توی متن یا سایت و اینکه پکیج های آموزشی هم دارید که به صورت صوتی یا تصویری باشد و برای یک سازمان مورد استفاده قرار گیرد؟

مدیر سایت

مهر ۱۵, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۴۲

پاسخ

اسم ایشون در زیر مقالات هست ” ناصر رسولی ” در صورتی که سوال دیگری داشتید در خدمتیم

رزمنده

مهر ۱۵, ۱۳۹۷ @ ۲۳:۲۹

پاسخ

سلام مومن. جزاکم الله خیرا

نکات جالبی بود که در عین سادگی، پر مغز بود…
فقط چرا اینجا انقدر سفیده؟ یک رنگی چیزی بزن (لبخند)

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی

رزمنده

مهر ۱۵, ۱۳۹۷ @ ۲۳:۳۲

پاسخ

آقا اصلاح می کنم…چون تازه عکس و اینها باز شد…

با خودم بودم(لبخند)

مدیر سایت

مهر ۱۶, ۱۳۹۷ @ ۱۷:۱۱

پاسخ

در خدمتیم قربان

هادی بشیر

مهر ۲۲, ۱۳۹۷ @ ۰۸:۲۶

پاسخ

ما منتظر آپدیت هستیم

امیر یحیی پور

مهر ۲۹, ۱۳۹۷ @ ۱۳:۳۱

پاسخ

خیلی هم عالی

مرادی

آبان ۱۳, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۱۷

پاسخ

ما منتظر آپدیت ها هستیم استاد در مورد تبلیغات در تلگرام و شبکه های اجتماعی هم صحبت کنید براون مرسی

مدیر سایت

آبان ۱۶, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۰۹

پاسخ

با سلام خدمت شما دوست گرامی
در مورد تبلیغات در تلگرام هم صحبت هایی خواهیم کرد دوست عزیز اما متاسفانه این مورد در انتهای آموزش های این دوره هستند و تا آن موقع میبایست صبر کنید

امید عظیمی

آبان ۱۶, ۱۳۹۷ @ ۱۱:۱۶

پاسخ

سلام یکی از کارمندهای شرکتی که من توش کار میکنم در مورد تبلیغات مشاوره میدن ایشون وبسایت شمارو معرفی کردن برای مطالعه من میخواستم بدونم پکیج دارید به صورت صوتی یا تصویری باشد؟ لطفاً جواب بدید زیاد وقت ندارم

مدیر سایت

آبان ۱۶, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۱۲

پاسخ

با سلام
ما در خدمت شما دوستان عزیز هستیم این مطلب و تمامی مطالب دیگر فعلاً به صورت رایگان در اختیار تمامی کاربران قرار میگیرد بعد از این هم تا جایی که میتوانیم این کار را رایگان انجام خواهیم داد

زهرا

آبان ۲۳, ۱۳۹۷ @ ۰۹:۲۰

پاسخ

فوق العاده بود اما خیلی وقته منتظرم آپدیت کنید آپدیت نمیشه چرا؟ فکر میکنم از آموزش رایگان منصرف شدید نه؟ چون کسی اینطور آموزش هارو رایگان تو محیط اینترنت نمیزاره

مدیر سایت

آبان ۲۴, ۱۳۹۷ @ ۱۸:۱۶

پاسخ

سلام و عرض ادب ، نخیر ما به دنبال ساده کردن روش های آموزش بودیم تا نحوه آموزش را برای شما عزیزان به ساده ترین صورت بیان کنیم از این هفته دوباره این مطلب آپدیت خواهد شد.

دیدگاه ها